Background Image

Dubrovnik i Elafiti – Potraga za avanturom

OKTOBAR 30, 2016
Malo sam se bojala posjete Dubrovniku. To je grad koji sam dugo htjela posjetiti, ali svi ostali bloggeri sa kojim sam pričala su me upozorili da grad preuzmu putnici sa kruzera, oko 10.000 se svaki dan obruši na maleni utvrđeni grad. Pripremanje za Dubrovnik mi se više činilo kako priprema za upoznavanje sa mojim idolom, i u sebi sam ponavljala “visoka očekivanja uzrokuju velika razočarenja!”

Jedna prijateljica je ustvari skratila svoje putovanje u Hrvatskoj, jer je bila preplavljena i frustrirana hordama turista koji su bili svugdje u toku ljetnih mjeseci. Ja sam se bojala da će moja savršena slika drevnog grada, koji sam zamišljala kao san, biti uništena.

Moj najveći strah – gužve sa kruzera!

dubrovnik-crowds

old-town-crowds-dubrovnik

Ono što nisam znala je da će me Dubrovnik pridobiti u prvih nekoliko sati od dolaska, te da ću biti obavijena njegovim bezvremenskim šarmom i da nudi puno više unutar svojih zidina, nego što bi vas kruzeri nagnali da mislite. Moja potraga za avanturom (i manje gužvi!) me odvela do najboljih mjesta za zalazak sunca, tišine, lokalnih restorana i magičnih Elafita, netaknutog raja, udaljenog od Dubrovnika kratkom vožnjom brodom.

Ian i ja smo odlučili da ostanemo u Airbnb smještaju za naše 3 noći u Dubrovniku, i ne mogu vam opisati koliko sam bila uzbuđena da se raspakujem i da imamo svoj mali dom daleko od doma na nekoliko dana. Naša domaćica nas je dočekala raširenih ruku i kada sam ja, kao idiot, ispustila svoj iPhone u toalet nekoliko minuta po dolasku, dala mi je i zadnje zrno riže u kući kako bih pokušala spasiti mobitel. Dva dana kasnije moj iPhone se vratio u život, a naša domaćica nam je donosila gomile svježe ubranog grožđa – hrvatsko gostoprimstvo u najboljem izdanju!

Naše prvo jutro u Dubrovniku je bilo kad smo otkrili upravo ono na što su se naši prijatelji žalili. Vidjeli smo 5 kruzera usidrenih u luci, činjenica koja znači da je populacija Starog Grada narasla za preko 10.000, sve do kasnog popodneva kada se svi putnici kruzera vrate na svoje brodove! Ian je krenuo na Game of Thrones obilazak, zbog čega je bio uzbuđen otkako smo napustili Irsku (njegov Game of Thrones šešir je bio u više država nego sto će većina Amerikanaca proputovati u cijelom životu), dok sam ja odlučila da istražim Stari Grad i luku, te rezerviram putovanja i isplaniram naših nekoliko slijedećih dana.

kings-landing-dubrovnik

Dubrovnik

Kao što ste mogli naučiti iz čitanja moga bloga u prošlosti, ja obožavam avanture i prirodu. I ture hrane, ništa ne može biti bolje od dobre ture hrane! Ja iskreno nisam veliki ljubitelj gradova i provođenja dana slikajući kipove ili posjećujući muzeje. Puno više volim skakanje sa stijena u kristalno čistu vodu, planinarenje u potrazi za drevnim tvrđavama (što sam radila u Bosni!) ili skakanje iz aviona. Ispalo je da Dubrovnik skriva mnoge avanture!

Žičarom smo se popeli do vrha planine Srđ gdje smo rezervirali sat vremena dugu Dune Buggy turu. Bila sam prilično uzbuđena, jer mi je ovo bio prvi put u dube buggyu, a sa Ianom za volanom, koji se ponašao kao ludi vozač, definitivno je bilo iskustvo za pamćenje! Nas vodič je također stao na neka udaljena mjesta na vrhu planine, gdje se činilo da smo jedini turisti, miljama daleko od drugih, i koja su imala nevjerojatne panoramske poglede na Dubrovnik. Činjenica da je sunce počelo zalaziti i da je bio taj magični zlatni sat za fotografiranje je učinila sve još slađim.

dune-buggy-dubrovnik

dune-buggies

Odlučili smo ostati na vrhu planine Srđ i gledati zalazak sunca, te uživati u nekoliko hladnih piva u kafiću na vrhu. Sreli smo nekoliko interesantnih likova, kao i uvijek! Jedan čovjek sa kojim smo dijelili stol je planinario uz planinu sam, dok je njegova žena ostala u njihovom hotelu sa 5 zvjezdica, istražujući kako početi blog! Rekao nam je da su izbacili djecu iz njihovog obiteljskog doma (na fin način – djeca su im u 20-im godinama) u Sidneju i odlučili da izdaju svoju kuću na godinu dana, da bi mogli putovati svijetom. Putuju već 4 mjeseca i njihov bankovni račun je narastao za 7.000 dolara od kada su otišli, iako ostaju u najboljim hotelima i troše 2.000 dolara sedmično na putovanje oko svijeta! Apsolutno legendarno.

Moja dubrovačka stvarnost – sreća

cable-car-dubrovnik-view

Mogu vam pričati o tome kako je nevjerovatan bio zalazak sunca, kako je nebo promijenilo boju u roza, pa u ljubičastu i kako su svi uzdisali, ali ću jednostavno pustiti slike da ispričaju priču…mislim, kako možete NE voljeti ovaj grad?!

sunset-in-dubrovnik

dubrovnik-sunet-cable-car

Većinu našeg drugog dana u Dubrovniku nismo proveli u Dubrovniku…ili bar ne u Starom Gradu. Proveli smo jutro na ostrvu Lokrum, koje je samo 15 minuta brodom udaljeno od Marine Dubrovnik, ali se čini kao da je puno dalje. Cijelo ostrvo je rezervat i gotovo čitavo je prekriveno drvećem i zelenilom.

Dok su turisti preuzeli Dubrovnik, paunovi i zečevi su jedina živa bića sa kojima ćete dijeliti pješačku stazu na Lokrumu! Paunovi i zečevi su posvuda! Nikada nisam vidjela ništa slično ovome. Ako volite Game of Thrones (budimo iskreni, tko ne voli?!) onda možete sjesti u repliku Iron Throne-a i uslikati strašan selfie!

lokrum-dubrovnik-view

lokrum-ferry

Proveli smo neko vrijeme istražujući stari benediktinski manastir, koji je sada u ruševinama, i razmatrali dali da idemo na jedinu dubrovačku nudističku plažu…i brzo smo odlučili protiv toga! Ja sam dosadna…ZNAM! Proveli smo samo možda dva ili tri sata na Lokrumu, ali smo uživali u jedinstvenom pogledu na Dubrovnik (samo oko 600 metara udaljeno od najbliže tačke) i opuštanju na tihim (ali kamenitim) plažama na ostrvu.

Rezervirali smo trosatnu kajak turu u zalazak sunca i ovo je definitivno bio jedan od vrhunaca našeg putovanja! Bilo nas je oko 20 na putovanju i imali smo dva strašna vodiča koji su se pobrinuli da nitko ne zaostane i da nas upoznaju sa malo historije dok veslamo prema otvorenom moru, mislim da nismo mogli odabrati bolje vrijeme za ovu turu – od 4 do 7 popodne – jer smo bili na vodi u vrijeme Zlatnog sata, što nam je omogućilo puno predivnih fotografija.

kayaking-dubrovnik

The busiest cave in the world?

Planirali smo kajakom ići oko ostrva Lokrum, ali pošto voda nije bila mirna, otišli smo do obližnje pećine gdje je nekoliko članova grupe (Ian i ja) odlučilo skočiti sa najviše stijene u iznenađujuće toplu vodu. Bilo me je toliko strah da skočim, da sam sjedila na vrhu skoro 20 minuta. Problem je bio što je uspon bio toliko strm, da je skakanje ustvari bilo jedini način da se vratim u kajak. Bilo je super vidjeti Stari Grad Dubrovnik iz ovog jedinstvenog ugla i čuti mnogo osobnih priča od strane naših vodiča o historiji grada. Ako tražite malo avanture u Dubrovniku, ovo bi trebala biti vaša prva opcija!

Vrijeme je da razgovaramo malo i o hrani, jer sam sigurna da su se oni koji me dobro poznaju zapitali kako sam provela dva dana u Dubrovniku i napisala preko 1.200 riječi bez spominjanja hrane! Jedna stvar po kojoj je Dubrovnik poznat je crni rižoto (koji sadrži mnoštvo morskih plodova kao što su hobotnica, školjke i škampi) koji je oduševio Iana. Ja sam jela neke odlične salate, beskrajne sladolede i neka nevjerojatno ukusna jela od tjestenine. Italijanski uticaj je očit, i možda će vam biti oprošteno ako pomislite da ste u Italiji kada pogledate većinu menija. Uprkos tome što smo imali malu kuhinju u našem Airbnb-u, nismo mogli odoljeti iskušenju sve te ukusne hrvatske (i italijanske) hrane, tako da smo jeli vani većinu noći, bilo da se radi o malim lokalnim restorančićima, ili u nekim više turističkim područjima. Oprostite nam, oprostite …bili smo u potrazi za nekim dobrim barovima, koje smo i našli!

Treći dan je vjerovatno vrhunac našeg svog vremena u Dubrovniku. Rezervirali smo cjelodnevni izlet na Elafite, što nam je dalo vremena da istražimo, ne jedan, ne dva, nego tri prekrasna ostrva. Rečeno nam je da izlet (mislim da smo platiti 35 eura po osobi) uključuje neograničeno piće i obilan ručak (sa dovoljno vina!), tako da sam imala osjećaj da nam se posrećilo. Kada je došlo vrijeme da se ukrcamo većina mjesta unutra je bila puna, tako da smo mi nastavili pravo do pramca i proveli sljedeći sat sjedeći na suncu, uživajući u morskom povjetarcu i osjećajući se kao na sedmom nebu.

Naša prva stanica je bio Koločep, najmanji od tri glavna Elafitska ostrva. Kada je brod pristao u zaštićenu luku, bila sam stvarno zaprepašćena zbog svega sto sam vidjela. Voda je imala najluđu, najljepšu nijansu plave koju sam ikada vidjela. Bila sam toliko opčinjena da sam umalo uskočila u vodu odmah sa broda, u odjeći. Ove godine sam bila na nekim od najljepših svjetskih plaža, uključujući privatno odmaralište na Maldivima, ali ništa se ne može usporediti sa netaknutom ljepotom ovog ostrva.

janet-boat-elaphoti

water-elaphiti-islands

Ostrvo je prilično malo, i ima populaciju od samo 300. Tu je i 7 predromaničkih crkvi koje datiraju iz vremena hrvatskih kraljeva, veliki broj s obzirom na trenutnu populaciju. Ovdje smo proveli kratko vrijeme, tako da smo samo lutali okolo, te potopili noge u kristalno čistoj vodi, na neki način sam se nadala da možemo ostati ovdje zauvijek.

Ostrvo je malo, tako da vam ne bi trebalo više od par sati da prošetate preko cijelog ostrva, kroz guste borove šume, šume limuna i maslinike. Ovdje možete naći i odlična mjesta za ronjenje, u malim, zaštićenim uvalama ili ako hoćete da se opustite, barovi na glavnoj promenadi su odlično mjesto za uživanje u koktelima ili, ako hoćete da radite isto što i lokalci, lokalno hrvatsko vino! Posjetite Villa Reza za riblju večeru toliko dobru da ljudi putuju iz Dubrovnika samo da jedu ovdje.

spin-elaphiti-islands

Sipping Island Map

Arriving in Sipan Island

Šipan je najveći od Elafitskih ostrva, što znači da postoji dosta zanimljivosti. Ian i ja bi bili sretni da smo ostali ovdje nekoliko dana. Postoji mnogo slatkih kafića i restorana i ako imate vremena, možete posjetiti lokalne proizvođače, probati i kupiti ukusno hrvatsko maslinovo ulje. Morska hrana je ovdje dostavljena od strane lokalnih ribara svaki dan, tako da garantirano dobijate najsvježiju hranu.

kayaking-elaphiti-islands

Kayaking around Sipan

kayaking-sipan-island

Fresh seafood

Nažalost, ovdje našoj priči dolazi neočekivani kraj! Ispalo je da zadnji bus iz Dubrovnika za Neum, našu sljedeću destinaciju na našoj #Cork2CapeTown avanturi, polazi u 6 popodne, tako da nismo imali izbora nego uzeti javni trajekt sa ostrva Lopud do Dubrovnika, i trčati najbrže sto možemo do stanice da stignemo na bus. Bilo nam je prilično žao što nismo stigli posjetiti najveće Elafitsko ostrvo, ali bar imamo izgovor za ponovno doći… i to uskoro.

Vjerujem da Dubrovnik i Elafiti zaslužuju vaše vrijeme. Oboje su nevjerojatno posebne destinacije na svoj način, i imaju puno za ponuditi turistima, putnicima, čak i backpackerima. Bilo da ste u potrazi za avanturom, ili da uživate u plodovima mora, ili da ostvarite sve svoje Game of Thrones snove ili jednostavno šansom da posjetite grad svojih snova…to i uradite. Posjetite Dubrovnik.

Ovaj post je napisan nakon press putovanja u Dubrovnik, Elafitska ostrva i Bosnu i Hercegovinu. Projekt “Održivi turistički razvoj – Preko hercegovačkih staza do dubrovačkih Elafita “ je finansiran od strane Europske Unije u okviru IPA Prekograničnog programa Hrvatska – Bosna i Hercegovina 2007 – 2013.