Background Image

Pješačka staza

Ljubinje – Trebinje

Kreće iz Ljubinja, iz samog grada, ide putem, najkraćom mogućom vezom Ljubinje – Trebinje. Skoro cijela staza je makadamski put. Ukupna dužina staze je 39 km.

U početku, staza ide ljubinjskim poljem do sela Krajpolje. Iz Krajpolja se nastavlja dalje prema selu Žabica iz kojeg je planirano da planinarsko društvo u Ljubinju, Soko, markira stazu do najvišeg vrha u njihovoj općini to je Ilija 1333 mNm koji je takodje u masivu planine Bjelasnica. Dalje od Žabice kreće uspon prema jednom području koje zovu Plana dola gdje postoje katuni.

Ovo polje obiluje voćnjacima jabuke, zasadima lavande i smilja kao i duhana koji je karakterističan za ovo područje. U nastavku, prema Planim dolima, staza se penje tim putem. Kad se prodju Plana dola, koji su najviša tačke rute u tom dijelu, malo zatim se dolazi na raskrsnicu sa postavljenim znakom Via Dinarica Plava staza gdje se dijele staze od kojih jedna ide prema Zagori turisti i silazi u selo Žakovo u Popovom polju taj krak staze takodje se kači na već postojeću markiranu stazu prema vrhu Motka, najvišem vrhu planine Bjelasnice. Lijevo nastavljamo prema Begović kuli odnosno prema Trebinju.

U nastavku staza ide platoom pod nazivom Trebinjska brda, sa kojeg se odvajaju putevi prema raznim selima, a prodje se i pored Begović kule. Kombinacijom asvaltnog i makadamskog puta, nakon nekad kultivisanog, za strance namijenjenog, lovišta na muflone, od kojeg je danas ostalo samo par pomoćnih objekata i vještačke lokve gdje su se ti mufloni napajali vodom, starim Austro-Ugarskim kolskim dobro očuvanim i interesantnim putem stiže se na stazu sjeverne linije transverzale Trebinje. Desnim odvojkom stiglo bi se do vrka Kličanj, no staza nastavlja lijevim krakom, takodje starim Austro-Ugarskim putem do novog račvanja prema vrhu Kovlo i vrhu Leotar. Iako se i ovuda može do Leotara, postoji druga i najćešće korištena staza kojom se ide direktno na taj vrh.

Nakon toga odvajanja, otprilike nakon pola sata, silazi se u sami grad Trebinje.