Background Image

Pješačka staza

Trebinje – Orjen

Najinteresantnija od svih Via Dinarica Plavih staza je Staza koja vodi iz Trebinja na planinu Orjen. Početak staze je na izlazu iz Trebinja prema Dubrovniku, Geljevom mostu na cca 274 mNv

Staza počinje kod stare Austro-Ugarske pješačke staze koja ide serpentinama. Nakon trećeg tzv lakta ili serpentine jedna staza odvaja prema još uvijek nedovoljno istraženom fenomenu „Kamene oči“ do koga je lako doći za otprilike sat vremena. Nastavak staze serpentinama izlazi na širi put koji se utapa u južni dio transverzale Trebinje koji obuhvata tri utvrde iz Austro-Ugarskog perioda Strač, Petrina i Golo brdo.

Ova staza ulazi u početak toga puta, odnosno u treći kilometar transverzale i još uvijek prije odvajanje puta prema kulama. Idući njom, prolazi se pored odvajanja s lijeve strane za Golo brdo i Petrinu, a nakon toga sa desne strane za Strač te nastavlja ravno za selo Rapti. Prolazeći širokim makadamskim putem kroz selo Donje rapti, preko Gornjih rapti koji su inače nepušteni, takodje Austro-Ugarskim širim podzidanim puteljkom, koji nakon cca kilometar prelazi u usku planinarsku stazu dolazi se do sela Turmenti, na platou Zubaca na 60 – 700 mNv ispod planine Orjen.

Staza koja je ujedno dobra i za rekreativni i brdski biciklizam, produžava platoom, asvaltnim putem do sela Orašje, zatim makadamskim putem kroz lijepu dubovu šumu, gdje kratko u dužini od cca 200 m izlazi ponovno na asvaltni put a nakon toga ulazi u dio lokalnog naziva „potočina“, te njom oko 2 kilometra, skoro paralelno sa asvaltnim putem prema Orjenu odnosno izletištu Ubla.

Ulazeći ponovo na asvaltni put dolazi se do raskrsnice koja lijevo odvaja za selo Konjsko a desno za izletište Ubla i planinu Orjen. Put prolazi pored Bogojević sela nakon kojeg se mijenja i vegetacija. Nakon mladih dubova, hrastova, polako se počinju pojavljivati borovi, odnosno ulazi se u planinu i dolazi na plato Ubala na cca 1020 mNm gdje je većinom zastupljena lijepa stara borova šuma prošarana bukovinom. Sa tog izletišta do vrha Vučijeg zuba koja je krajnja tačka ove linije Via Dinarice razdaljina je 8,5 km a detaljan opis staze je na web stranici društva

S parkinga na kraju asvaltnog puta, makadamskom stazom nakon 200 metara, lijevo prečicom te nakon 500 metara puta, još jednom malom prečicom i nastavljajući putem do iznad Koprivnog dola, odakle se skrene lijevo… (put koji se odvaja desno silazi u zaseok Koprivni do). Nakon ovog prvog kilometra, istim putem nakon još jednog kilometra dolazi se do oznake na kamenu za skretanj za Jastrebice. Nakon sljedečih 3,5 km makadamskog puta, stiže se do Pirine poljane (5,5 km od Ubala), odnosno mjesta Pirin brijeg (preporučena malo duža pauza) odakle se otvara pogled na vrhove: Vučji zub, greben Prase iza kojeg se vidi vrh Zubačkog / Velikog kabela, a desno se vide Buganja greda i Visoki brijeg. Put nastavlja obodom Pirine poljane a nakon 500m dolazimo do mjesta gdje sa lijeve strane puta odvaja staza koja vodi do grebena koji spaja Jastrebicu i Vučji zub. Nastavljamo putem koji nakon 500m prestaje u šumi, a počinje uska planinarska staza koja vodi do Dobrog dola. Na 7km od Ubala dolazimo do Dobrog dola 1380mNv (preporučuje se kraća pauza na obližnjem odmorištu). Na samom ulazu u Dobri do, staza se račva lijevo za Vučji zub, a desno za Zubačiki/Veliki kabao i Buganju gredu.

Do vrha Vučjeg zuba imate još 1,5km i oko 430m visinske razlike.

Nastavljamo lijevo kroz bukovu šumu, sve do mjesta gdje će nam se otvoriti pogleg na jugozapadnu okomitu stijenu Vučjeg zuba (preporučuje se kraća pauza). Dolazimo na malu zaravan, potom ulazimo u šumarak nakon kog izlazimo u područje naseljeno isključivo stablima Munike. Nedugo zatim dolazimo do mjesta gdje odvaja markacija koja vodi do pećine koja može poslužiti kao skolonište. Nastavljamo malim serpentinama i izlazimo na mali do na grebenu Prase (preporučuje se kraća pauza). Ovdje se otvara pogled u dubinu Crne Gore gdje dominira Lovćen. Ovdje je raskrsnica planinarskih staza, lijevo za Vučji zub, pravo- dole za Orjensko sedlo, a desno za vrh Prase i Zubački/Veliki kabao.

Nastavljamo lijevo, sve strmijom stazom do posebno opasnog dijela dužine oko 150 m gdje je radi osiguravanja planinara postavljena čelična sajla – zatijeva poseban oprez pri kretanju… (Podpećak na početku sajle može poslužiti kao sklonište). Nakon sajle, i još jedne strme padine, dolazi se na vrh Vučjeg zuba 1805 mNv sa kojeg se vide skoro svi orjenski vrhovi a posebno je lijep pogled na Reovačku gredu. Oduševljava pogled preko Lovćena, Prokletija, Žijovo preko Komova, Prekornice, Moračkih planina, Vojnika do Durmitora, Bioča, Volujka.

Prilikom markiranja ove staze, planinari PD „Vučji zub“, prvi put u regiji, po markaciji su posipali kristale koji reflektuju svjetlost, te olakšali noćno kretanje.